[和訳] All I Want For Christmas Is You-Mariah Carey

今回は定番クリスマスソング、Mariah Carey(マライアキャリー)のAll I Want For Christmas Is Youを日本語に訳していきます。この曲は1994年にリリースされたにもかかわらず、今でも不動のクリスマスソングとして知られています!またJustin Bieber(ジャスティンビーバー)とのコラボバージョンなども人気です。

同じく定番クリスマスソングのLast Christmasのチェックもぜひ!

edmlover.hateblo.jp

 

 

 

英語を文法とかの退屈な勉強をほとんどせずに話せるようになりたい!洋楽の意味を分かるようになりたい!って方にぜひ試してもらいたい勉強法「多読」です! ぜひお試しください。自分はそれでTOEIC910、IELTS7.0まで伸びました!

 

 

 


www.youtube.com

[I don't want a lot for Christmas]

クリスマスに多くは望まないわ

[There is just one thing I need]

けどたった一つだけ必要なものがあるの

[i don't care about the presents]

プレゼントなんて気にしない

[Underneath the Christmas tree]

クリスマスツリーの下にある

[I just want you for my own]

私はただあなたが欲しいの

[More than you could ever know]

あなたが想像もできないくらいに

[Make my wish come true]

どうか私の願いをかなえて

[All I want for Christmas is you]

クリスマスに欲しいのはあなただけなのよ

 

 

[I don't want a lot for Christmas]

クリスマスに多くは望まないわ

[There is just one thing I need]

けどたった一つだけ必要なものがあるの

[Don't care about the presents]

プレゼントなんて気にしない

[underneath the Christmas tree]

クリスマスツリーの下にある

[I don't need to hang my stocking there upon the fireplace]

暖炉に靴下なんか置かなくていいの

[Santa Claus won't make me happy with a toy on Christmas Day]

クリスマスのサンタクロースのおもちゃなんて私を幸せにしないわ

[I just want you for my own]

私はただあなたが欲しいの

[More than you could ever know]

あなたが想像できないくらいに

[Make my wish come true]

どうか私の願いをかなえて

[All I want for Christmas is you, you baby]

クリスマスに欲しいのはあなただけなのよ

[Oh, I won't ask for much this Christmas]

クリスマスに多くは望まないわ

[I won't even wish for snow]

雪が降るようにすらお願いしない

[I'm just gonna keep on waiting underneath the mistletoe]

ただヤドリギの下で待ち続けるの

[I won't make a list and send it to the North Pole for Saint Nick]

お願いリストを作って北極のサンタのもとに送ったりしないわ

[I won't even stay awake to hear those magic reindeer click]

夜更かししてトナカイの魔法の足音も聞こうとしないの

[Cause I just want you here tonight]

だってただあなたにここにいてほしいから

[Holding on to me so tight]

私のことをぎゅっと抱きしめながら

[What more can I do?]

他に何が私にできるかしら

[Oh,baby, all I want for Christmas is you, you, baby]

クリスマスに欲しいのはあなただけなのよ

 

 

 

 

[Oh-oh,all the lights are shining so brightly everywhere]

どこもかしこもライトがきらめくの

[And the sound of children's laughter fills the air]

子どもたちの笑い声が空気を埋め尽くすの

[And everyone is singing]

そしてみんなが歌っているわ

[I hear those sleigh bells ringing]

ジングルベルの音が聞こえるの

[Santa, won't you bring me the one I really need?]

サンタさん、私が本当に欲しいものを持ってきてくれないかしら

[Won't you please bring my baby to me?]

お願いします、彼を私のところへ

[Oh, I don't want a lot for Christams]

クリスマスに多くは望まないわ

[This is all I'm asking for]

私が望むもののすべてよ

[I just wanna see my baby standing right outside my door]

ただ彼が私の家のドアの前に立っているところを見たいの

[Oh, I just want you for my own]

私はただあなたが欲しいの

[More than you could ever know]

あなたが想像できないくらいに

[Make my wish come true]

どうか私の願いをかなえて

[Oh, baby, all I want for Christmas is you, baby]

クリスマスに欲しいのはあなただけなのよ

[All I want for Christmas is you, baby]

クリスマスに欲しいのはあなただけなのよ

[All I want for Christmas is you, baby]

クリスマスに欲しいのはあなただけなのよ

[All I want for Christmas is you, baby]

クリスマスに欲しいのはあなただけなのよ

[All I want for Christmas is you, baby]

クリスマスに欲しいのはあなただけなのよ

[All I want for Christmas is you, baby]

クリスマスに欲しいのはあなただけなのよ

by Mariah Carey/Walter Afanasieff