Doesn't Count-Kayden

今回はKaydenのDoesn't Countの歌詞を日本語に訳していきます。

他のおすすめの曲です!

Runaway-Kayden - edmloverの和訳ブログ

 

 


www.youtube.com

[Honestly, have to say that I miss you]

正直に言うと、君が恋しいって言わざるを得ないよ

[Saw your name got me scrolling through pictures]

君の名前を見るだけで写真を見返してしまうよ

[24 I don't feel any different]

24時間なにも変化を感じないよ

[Wanna text but I feel like I'm simpin

メッセしたいけどなんだか僕はメンヘラみたい

[roll your eyes ,every time we were kissin]

あきれ顔だったね、毎回キスするたびに

[Different night, different guy, what's the difference]

違う夜、違う男、何が僕と違うんだい

[Never knew how to keep your attention]

君を留め続ける方法なんてわからないよ

[I know you blocked me]

君がブロックしてるのは知ってるよ

[I'm convinvrd your iphone doesn't get my text]

君の携帯は僕からなメッセージを受け取らないんだろ

[I said I called by accident]

間違えて電話かけただけなんて言ってみたり

[Cause what's the point in trying]

いろいろ試す意味なんてあるのかな

[when everything I do doesn't count]

僕がすることすべては一切大事じゃないのに

[And I been thinking you]

考えていたんだ

[Should hear me out]

君は最後まで聞くべきだよ

[Got me waking up at 2]

君のせいで2時でも眠れないよ

[While you stayed out]

君がお出かけしてるときは

[Keeping up with you wears me down]

君に追いつこうとすると疲れるよ

[Nothing I could do to slow you down]

君を止めることは僕にはできないんだね

[You been on the move since you moved out]

君は出て行ってから、前に進むばかり

[Now I'm staying up till 2]

夜中まで起きているんだ

[to figure out why everthing I do doesn't count]

どうして僕のすることは君に一切響かないのかを

 

 

 

[When you cry and say that you miss him]

君が泣いて彼が恋しいって言うときは

[I set aside all my pride just to listen]

耳を傾けるためにプライドは捨てていたよ

[I was never the one just the option]

僕が選択肢に入ることはなかったね

[No]

[And I don't think you know how to show love]

君は愛し方を知らないんだろうね

[Maybe one day you'll see what you gave up]

いつかわかるよ、どんなものを諦めたか

[Was I easy for you to dispose of]

僕のことを捨てるのも簡単だったでしょ

[I know you blocked me]

君がブロックしてるのは知ってるよ

[I'm convinvrd your iphone doesn't get my text]

君の携帯は僕からなメッセージを受け取らないんだろ

[I said I called by accident]

間違えて電話かけただけなんて言ってみたり

[Cause what's the point in trying]

いろいろ試す意味なんてあるのかな

[when everything I do doesn't count]

僕がすることすべては一切大事じゃないのに

[And I been thinking you]

考えていたんだ

[Should hear me out]

君は最後まで聞くべきだよ

[Got me waking up at 2]

君のせいで夜中でも眠れないよ

[While you stayed out]

君がお出かけしてるときは

[Keeping up with you wears me down]

君に追いつこうとすると疲れるよ

[Nothing I could do to slow you down]

君を止めることは僕にはできないんだね

[You been on the move since you moved out]

君は出て行ってから、前に進むばかり

[Now I'm staying up till 2]

夜中まで起きているんだ

[to figure out why everthing I do doesn't count]

どうして僕のすることは君に一切響かないのかを考えながら

[And I don't need a reason to miss you]

君を恋しく思う理由なんかいらないよ

[And I don't need the drugs, I'm addicted to you]

薬なんかなくても君に夢中さ

[But I hate that I feel like the issue]

そんな風に想いたくはないんだけど

[Every drink I take got me thinking of you]

飲むたびに君のことを考えるんだ

[So tell me why]

だから教えてよ

[Everything I do doesn't count]

どうして僕のすることは君に影響しないの

[And I been thinking you]

考えていたんだ

[Should hear me out]

君は最後まで聞くべきだよ

[Got me waking up at 2]

君のせいで夜中でも眠れないよ

[While you stayed out]

君がお出かけしてるときは

[Keeping up with you wears me down]

君に追いつこうとすると疲れるよ

[Nothing I could do to slow you down]

君を止めることは僕にはできないんだね

[You been on the move since you moved out]

君は出て行ってから、前に進むばかり

[Now I'm staying up till 2]

夜中まで起きているんだ

[to figure out why everthing I do doesn't count]

どうして僕のすることは君に一切響かないのかを考えながら

 

 

 

simp-好きすぎて尽くしたり、過度な愛情を示す人。ネガティブな意味

roll eyes-呆れた顔をする。はぁー、またかよ的な意味な意味

目をぐるっとさせるジェスチャーです。

count-重要である。大事

Ex.It's the thought that counts-大切なんは気持ちなんやで