What Makes You Beaurtiful-One Direction

今回はOne DirectionのWhat Makes You Beautifulの歌詞を日本語に訳していきます。

他のおすすめの曲です!

[和訳] Still The One-One Direction - edmloverの和訳ブログ

 

 

 

英語を文法とかの退屈な勉強をほとんどせずに話せるようになりたい!洋楽の意味を分かるようになりたい!って方にぜひ試してもらいたい勉強法「多読」です! ぜひお試しください。自分はそれでTOEIC910、IELTS7.0まで伸びました!自分のお気に入りを貼っておくのでよかったらどうぞ!

 


www.youtube.com

[You're insecure]

君は自分に自信ないよね

[Don't know what for]

なんでかわからないや

[You're turning heads when you walk through the door]

ドアをくぐれば君は注目の的だよ

[Don't need make-up, to cover up]

隠すためにメイクなんかしなくていいのに

[Being the way that you are is enough]

ありのままの君で十分すぎるよ

[Everyone else in the room can see it]

この部屋にいるみんなが分かってるよ

[Everyone else but you]

君以外のみんなが

[Baby, you light up my world like nobody else]

君だけが僕の世界を照らしているんだ

[The way that you flip your hair gets me overwhelmed]

髪をかき上げる仕草だけで僕を圧倒するんだ

[But when you smile at the ground it ain't hard to tell]

君が俯いて笑っていても、すぐにわかるよ

[You don't know, oh oh]

君は知らないんだ

[You don't know you're beautiful]

君はきれいだってこと

[If only you saw what I can see]

僕が見てるものさえ君も見れたら

[You'll understand why I want you so desperately]

どうして僕がこんなに君のことが欲しいか理解できるよ

[Right now I'm looking at you and I can't believe]

今も君を見ているけど本当に信じられないよ

[You don't know, oh oh]

君は知らないんだ

[You don't know you're beautiful, oh oh]

きれいだってこと

[That's what makes you beautiful]

そんなことすら君をもっときれいにするんだ

 

 

[So come on, you got it wrong]

頼むよ、君は勘違いしてるよ

[To prove I'm right, I put it in a song]

僕が正しいって照明するために、歌に乗せるよ

[I don't know why, you're being shy]

どうして君はそんなシャイなのかわからないよ

[And turn away when I look into your eye eye eyes]

君の目を覗くと君は逃げるし

[Everyone else in the room can see it]

この部屋にいるみんなが分かってるよ

[Everyone else but you]

君以外のみんなが

[Baby, you light up my world like nobody else]

君だけが僕の世界を照らしているんだ

[The way that you flip your hair gets me overwhelmed]

髪をかき上げる仕草だけで僕を圧倒するんだ

[But when you smile at the ground it ain't hard to tell]

君が俯いて笑っていても、すぐにわかるよ

[You don't know, oh oh]

君は知らないんだ

[You don't know you're beautiful]

君はきれいだってこと

[If only you saw what I can see]

僕が見てるものさえ君も見れたら

[You'll understand why I want you so desperately]

どうして僕がこんなに君のことが欲しいか理解できるよ

[Right now I'm looking at you and I can't believe]

今も君を見ているけど本当に信じられないよ

[You don't know, oh oh]

君は知らないんだ

[You don't know you're beautiful, oh oh]

きれいだってこと

[That's what makes you beautiful]

そんなことすら君をもっときれいにするんだ

[Baby, you light up my world like nobody else]

君だけが僕の世界を照らしているんだ

[The way that you flip your hair gets me overwhelmed]

髪をかき上げる仕草だけで僕を圧倒するんだ

[But when you smile at the ground it ain't hard to tell]

君が俯いて笑っていても、すぐにわかるよ

[You don't know, oh oh]

君は知らないんだ

[You don't know you're beautiful]

君はきれいだってこと

[Baby, you light up my world like nobody else]

君だけが僕の世界を照らしているんだ

[The way that you flip your hair gets me overwhelmed]

髪をかき上げる仕草だけで僕を圧倒するんだ

[But when you smile at the ground it ain't hard to tell]

君が俯いて笑っていても、すぐにわかるよ

[You don't know, oh oh]

君は知らないんだ

[You don't know you're beautiful]

きれいだってこと

[If only you saw what I can see]

僕が見てるものさえ君も見れたら

[You'll understand why I want you so desperately]

どうして僕がこんなに君のことが欲しいか理解できるよ

[Right now I'm looking at you and I can't believe]

今も君を見ているけど本当に信じられないよ

[You don't know, oh oh]

君は知らないんだ

[You don't know you're beautiful, oh oh]

きれいだってこと

[You don't know you're beautiful, oh oh]

きれいだってこと

[That's what makes you beautiful]

そんなことすら君をもっときれいにするんだ

 

turn heads-注目の的になる、注目を集める(きれいすぎて、すごすぎてなどポジティブな意味で)