Good Day-Strive to be, Liahona Olayan

今回はStrive to beとLiahona OlayanのGood Dayの歌詞を日本語に訳していきます。

他のおすすめの曲です!

Good Day-Jake Scott - edmloverの和訳ブログ

What If(I Told You I Like You)-Johnny Orlando, Mackenzie Zielger - edmloverの和訳ブログ

 


www.youtube.com

[I think I know better]

私のほうがよく知ってるわよ

[I think I know how it should be]

私のほうがよくわかってるの

[I got it all planned out]

プランを立てておいたの

[But he's got a plan for me]

けど彼が私のために予定を組んでくれたの

[When it's bad weather]

お天気が悪いときは

[Sometimes I yell up at the sky]

時々空に文句を言うの

[Today was supposed to be dry]

今日はからっとしたお天気のはずだったのに

[But that's not what I need]

けどそんなのが欲しいわけじゃないの

[Life's so unpredictable]

人生って予測できないものだもんね

[And things might not be going my way]

物事が思い通りに進まないこともあるよ

[But it's gonna be a good day]

だけどいい日になるの

[Thought things are going sideway]

上手くいかなくても

[I got a smile on my face]

笑顔でいるわ

[And nothing's gonna bring me down]

凹むことなんてないんだから

[Cause I know]

だって私知ってるもの

[Whatever happens, he knows]

何が起きてもね、彼はね

[He'll never leave me alone]

私を一人ぼっちにしないの

[I'll be okay]

だから私はへっちゃらよ

[And it's gonna be a good day]

だからいい日になるのよ

[It's gonna be a good day, whoa]

良い日になるのよ

 

 

 

[He made all the planets]

彼が全部の惑星を作ったのよ

[He made all the stars in the sky]

彼が空で輝く星を作ったのよ

[He knows what he's doing]

彼は自分の役割を知っているし

[He's gonna make it all right]

彼に任せておけば全部うまくいくの

[And when the wind's blowing]

風が吹いてるときには

[There might be a reason it is]

きっとなにか理由があるのよ

[Something I'm learning]

私もわかろうとしているなにか

[Something I'll never forget]

きっと忘れないであろうなにか

[Life's so unpredictable]

人生って予測できないものだもんね

[And things might not be going my way]

物事が思い通りに進まないこともあるよ

[But it's gonna be a good day]

だけどいい日になるの

[Thought things are going sideway]

上手くいかなくても

[I got a smile on my face]

笑顔でいるわ

[And nothing's gonna bring me down]

凹むことなんてないんだから

[Cause I know]

だって私知ってるもの

[Whatever happens, he knows]

何が起きてもね、彼はね

[He'll never leave me alone]

私を一人ぼっちにしないの

[I'll be okay]

だから私はへっちゃらよ

[And it's gonna be a good day]

きっといい日になるわ

[It's gonna be a good day]

良い日になるわ

[Thought things are going sideway]

上手くいかなくても

[I got a smile on my face]

笑顔でいるわ

[And nothing's gonna bring me down]

凹むことなんてないんだから

[Cause I know]

だって私知ってるもの

[Whatever happens, he knows]

何が起きてもね、彼はね

[He'll never leave me alone]

私を一人ぼっちにしないの

[I'll be okay]

だから私はへっちゃらよ

[it's gonna be a good day]

きっといい日になるわ

[Thought things are going sideway]

上手くいかなくても

[I got a smile on my face]

笑顔でいるわ

[And nothing's gonna bring me down]

凹むことなんてないんだから

[Cause I know]

だって私知ってるもの

[Whatever happens, he knows]

何が起きてもね、彼はね

[He'll never leave me alone]

私を一人ぼっちにしないの

[I'll be okay]

だから私はへっちゃらよ

[And it's gonna be a good day]

きっといい日になるわね

[It's gonna be a good day, yeah]

いい日になるわ

[Good]

いいね

[It's gonna be a good day]

今日はいい日になるわね

 

 

yell up-大声を上げる、怒鳴る

be supposed to-~するはず、することになっている。

すごい便利な表現です。

Ex, We were supposed to go out, but he changed his mind-今日出かける予定やってんけど、あいつの気が変わったらしいわ

The meeting is supposed to take place today-会議は今日やる予定です